no-img
سیستم همکاری در خرید و فروش فایل نگزاوار

*** تحقیق کامل درمورد اصول اعتقادات *** پروژه کامل بدون**** فروشگاه فایل نگزاوار

help

سوالی دارید؟09369254329

سیستم همکاری در خرید و فروش فایل نگزاوار
بهترین ها از دید دانش آموزان
آشنایی با سیستم خرید،فروش و بازاریابی نِگزاوار

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

اصول اعتقادات
zip
مهر ۲, ۱۳۹۵

اصول اعتقادات


تحقیق کامل درمورد اصول اعتقادات

[alert type=”alert-danger”]کاربر گرامی، برای تهیه این اثر هزینه و زمان زیادی صرف شده است.که اکنون با این قیمت ناچیز در اختیار شما قرار گرفته است.لطفاً  تنها جهت استفاده دانشجویی یا شخصی خرید نمایید.همچنین اگر مدیر یک وبسایت یا وبلاگ هستید خواهش میکنیم آن را کپی نکنید.و یا در صورت کپی منبع را به صورت لینک درج نمایید. ضمناً شرعاً هم لازم به کسب رضایت است که به علت زحمت زیاد در انتشار ، کارشناسان ما رضایت استفاده بدون پرداخت هزینه آن را ندارند.تشکر از حمایت شما[/alert]
[tabgroup][tab title=”مقدمه ” icon=”fa-pencil “]بحث از اصول دین و شناخت صحیح آن و مجهز شدن به سلاح ایمان، از جهات متعددی لازم است و به دو جهت مهمّ اشاره می کنیم:

اول) رفع «ضرر احتمالی»، عقلاً از لازم ترین واجبات است، مثلاً اگر کسی احتمال بدهد که مبتلا به سرطان است، و یا بیماری صعب العلاجی او را تهدید می کند، فوراً به بهترین پزشک مراجعه می کند، حتی حاضر است بهترین سرمایه های خود را صرف کند تا معلوم شود که آیا آن احتمال واقعیت دارد یا خیر و حتی حاضر است برای رفع شک خود دورترین مسافت ها را بپیماید راه ها را برود و سخت ترین رنج ها را تحمل کند و کوتاهی و اهمال در این امور موجب سرزنش و تقبیح او توسط دیگران می شود، مخصوصاً اگر در آینده معلوم شود که آن احتمال، واقعیت داشته است.

قُل اَرَاَیتُم اِن کانَ مِن عِندَاللِه ثُمَ کَفَرتُم بِهِ مَن اَضَلُ مِمَّن هُوَ فی شِقاقٍ بَعید.

« به آن ها بگو به من خبر دهید اگر قرآن از طرف خدای متعال باشد و شما به آن کافر شوید، چه کسی گمراه تر خواهد بود از کسی که در مخالفت شدیدی قرار دارد.»

دوم) انسان به گونه ای آفریده شده که دارای غرایز و طبیعت ها و خلقیات متعددی است و از این جهت می خواهد مانعی بر سر راهش نباشد، همان گونه که قرآن شریف نیز به این مطلب اشاره می فرماید:

« بَل یُریدُ الانسانُ لِیَفجُرَ اَمامَهُ.»

« بلکه انسان می خواهد در تمام طول عمر گناه کند.»

در این حال اگر آدمی دارای نیروی کنترل کننده ای نباشد، از هر جنبده ای خطرناک تر می شود:

« اِنَّ شَرَّ الدَّوابَّ عِندَاللِه الصُمُ البُکمُ الَّذینَ لا یَعقِلُون. »

«بدترین جنبندگان نزد خدا افراد کر و لالی هستند که اندیشه نمی کنند. »

 

[/tab][tab title=”چکیده ” icon=”fa-pencil-square-o”]   اگر ایمان به قلب انسان رسوخ پیدا کرد، آن گاه دانستنی های آدمی تبدیل به یافتنی ها خواهد شد و وی به مرحله یقین نائل خواهد گردید و به ما دستور داده شده است که تا به مرحله ی یقینی پروردگار را عبادت کنیم و این یقینی به منزله این نیست که بعد از چندین سال دست از عبادت بکشیم مانند بعضی از فرق گمراه کننده:

«وَاعبُد رَبَّکَ حَتّی یَأتِیِکَ الیَقینُ.»

« و پروردگارت را عبادت کن تا یقین، تو را فرا رسد.»

    البته «ایمان قلبی» خود دارای مراحل و درجات سه گانه ی «علم یقین»، عین الیقین» و «حق الیقین است که دست یابی به این درجات، موجب نیل به مرتبه ی عالیه ی «لقاء» خواهد شد که در این صورت، آدمی به برخی از مراحل عصمت خواهد رسید. از پیشگاه خداوند متعال، توفیق دست یافتن به این نیروی متعال را برای خود و دیگران به ویژه برای نسل عزیز جوان مسألت می کنم.

 

 

 

 

 

[/tab][/tabgroup]

[tabgroup][tab title=”قسمت هایی از متن (۱)”]کلمه ی «فطرت» در لغت به معنای «سرشت» است و فطری بودن وجود خداوند به دو معنی است. یکی این که اثبات وجود او احتیاج به استدلال و اکتساب ندارد و مانند همه بدیهیات، امری ضروری و بسیار روشن است. خداوند می فرماید:

«اَفی اللِه شَکٌّ فاطِرِ السَّمواتِ وَ الاَرض.» اصول اصول اصول اصول اصول

آیا در وجود خدا که خالق آسمان ها و زمین است تردیدی هست؟

یعنی از تصور خلقت جهان هستی، تصدیق به وجود خالق مدبر، عالم و حکیم لازم می آید. به تعبیر دیگر، هرگاه انسان آفرینش جهان هستی را با این همه عظمت ویژه، در ذهن و فکر خود تصویر و تصور کند، بلافاصله در ذات و فطرت خود به ویژه آفریدگار دانا و تدبیرکننده و عظیم، تصدیق و گواهی خواهد دارد. معنی دیگر فطری بودن وجود خداوند این است که انسان، روحی خداجو دارد و درحقیقت خداجویی و خدایابی در عمق جان وی حاکم است و اگر حجاب های غفلت و مادیّت از پیش چشم او برداشته شود خداوند را می یابد همان گونه که انسان تشنه را درمی یابد.[/tab][tab title=”قسمت هایی از متن (۲)”]اولاً شکی نیست که نظمی دقیق بر عالم وجود حکم فرماست و هیچ عاقلی نیست که در وجود نظم در موجودات مادی – از اتم گرفته تا کهکشان ها – تردید کند. ثانیاً وجود نظم و تدبیر نیز بدون ناظم و مدبّر ممکن نیست و هیچ عاقلی از روی ضرورت حکم می کند که نظم و تدبیر این جهان گواه روشنی بر وجود مدبری حکیم است. خداوند می فرماید:

«سََنُرِیهِم ایاتُنا فِی الافاقِ و  اَنفُسِهِم حَتّی یَتَبَینَ لَهُم اَنُّه الحَقُ.» اصول اصول اصول اصول

«ما آیات خود را در آفاق جهان و نفوس بندگان هویدا می کنیم تا آشکار شود که وجود خداوند حق است.»[/tab][tab title=”قسمت هایی از متن (۳)”]در اعتقاد شیعه، چهارمین اصل از اصول دین «امامت» است، زیرا شیعه مدعی است که امامت، ادامه ی نبوت است و امام باید از طرف خدای متعال تعیین شود و هیچ کس حتی پیامبر حق ندارد کسی را به  امامت و ولایت منصوب کند مگر آن که به اذن خداوند متعال باشد. پیامبر گرامی بارها به این مطلب تصریح فرموده اند، از جمله در جریان غدیر خم فرمودند: «این جبرئیل است که از طرف خدای متعال به من امر می کند که علی ابن ابیطالب (ع) را به امامت نصب کنم.»

«اَلامرُ لِلِّه فَاِن شاءَ کانَ فیکُم کانَ فی غیرِکُم.» اصول اصول اصول اصول اصول

« امر برای خداست اگر خواست در میان شما خواهد بود والا در بین دیگران.»

سرّ مطلب این است که اختیار انسان با هیچ کس نیست جز خدا یا کسی که خدا به او اختیار داده است. این مطلب از نظر عقلی بسیار روشن است، به اندازه ای که می توان گفت بدیهی است.[/tab][/tabgroup]

[tabgroup][tab title=”نتیجه گیری / جمع بندی ” icon=”fa-pencil-square-o”]   این توضیح، معلوم شد که لازم است انسان در برابر غرایز و در مبارزه با شیطان درونی و بیرونی و در مقابل شیطان انسی و جنی مسلح به سلاح ایمان شود تا بتواند در موقع تحریک غرایز و طوفانی شدن آن ها، خود را از سقوط در ورطه ی هلاکت حفظ نماید.

بنابراین برای دست یافتن به عامل «ایمان قلبی» یا به تعبیر دیگر ابتداً باید در جهت تفحص و شناخت درست دین تلاش کرد تا درنتیجه به سلاح ایمان قلبی مجهز گردید. به بیان دیگر، راه رسیدن به «ایمان قلبی از» «ایمان عقلی» همان اعتقاد علمی و استدلالی به اصول دین یعنی مبدأ و معاد و نبوت و امامت است و درحقیقت ایمان عقلی، آن گاه کاربرد خود را در صحنه ی زندگی فردی و اجتماعی آدمی، ظاهر خواهد کرد که در قلب انسان نیز رسوخ پیدا کند.[/tab][/tabgroup]

امنیت پرداخت و ضمانت ها

خرید و دانلود فوری

نسخه کامل و آماده
2900 تومانبرای دریافت نسخه کامل

7صفحه فارسی

فونت استاندارد/bzar/14

فرمت فایل WORDوPDF

دارای ضمانت بازگشت وجه

نسخه قابل ویرایش+نسخه آماده چاپ

دریافت فوری + ارسال به ایمیل

چکیده
مقدمه
دلایل اثبات خداوند
توحید
اثبات وجود خدا
برهان فطرت
برهان نظم
عدل
اثبات عدل
 نبوت
مامت
اثبات امامت
معاد
اثبات معاد
نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ
+ فهرست فارسی
چکیده
مقدمه
دلایل اثبات خداوند
توحید
اثبات وجود خدا
برهان فطرت
برهان نظم
عدل
اثبات عدل
 نبوت
مامت
اثبات امامت
معاد
اثبات معاد
نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ

***************************

پرداخت از درگاه امن شاپرک  با همکاری شرکت زرین پال صورت میگیرد

 ۱۵ درصد از درآمد فروش این فایل به کودکان سرطانی(موسسه خیریه کمک به کودکان سرطانی) اهدا میشود

پس از پرداخت،علاوه بر ارسال فوری فایل ها به ایمیلتان،مستقیماً به صورت اتوماتیک به لینک دانلود فایل ها  ارجاع داده میشوید.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با ایمیل (MASTER@NEXAVARE.COM) یا شماره تماس پشتیبان (۰۹۳۶۹۲۵۴۳۲۹) در ارتباط باشید



درباره نویسنده

publisher3 48 نوشته در سیستم همکاری در خرید و فروش فایل نگزاوار دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.