no-img
سیستم همکاری در خرید و فروش فایل نگزاوار

تحقیقی کامل و جامع در مورد حب - حب الهی -علاقه به خدا-اثرات حب


سیستم همکاری در خرید و فروش فایل نگزاوار
آشنایی با سیستم خرید،فروش و بازاریابی نِگزاوار

پرداخت امنلینک فوریپشتیبانیضمانت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

تحقیقی کامل در مورد حب و انواع آن – حب الهی و …
zip
مهر ۸, ۱۳۹۵

تحقیقی کامل در مورد حب و انواع آن – حب الهی و …


تحقیقی کامل در مورد حب و انواع آن - حب الهی و ...

[alert type=”alert-danger”]کاربر گرامی، برای تهیه این اثر هزینه و زمان زیادی صرف شده است.که اکنون با این قیمت ناچیز در اختیار شما قرار گرفته است.لطفاً  تنها جهت استفاده دانشجویی یا شخصی خرید نمایید.همچنین اگر مدیر یک وبسایت یا وبلاگ هستید خواهش میکنیم آن را کپی نکنید.و یا در صورت کپی منبع را به صورت لینک درج نمایید. ضمناً شرعاً هم لازم به کسب رضایت است که به علت زحمت زیاد در انتشار ، کارشناسان ما رضایت استفاده بدون پرداخت هزینه آن را ندارند.تشکر از حمایت شما[/alert]
[tabgroup][tab title=”چکیده ” icon=”fa-pencil-square-o”]

اگر نیک به تاریخ تحولات فکر و اندیشه و فرهنگ و تمدن بشر بنگریم درخواهیم یافت آدمی در سیر تغییر و تبدل‌های تاریخی خود، همواره خود را در قالب‌ها و  صور گوناگونی باز تولید نموده است. گاه درصورت شعر و ادب، گاه در نقش نقاشان و … خویشتن خویش و هویت خود را بازنمایی کرده است. به عبارتی آدمیان برای بقاء تاریخی و ماندگاری فرهنگی تلاش کرده‌اند تا با بازخوانی گذشته‌ی خود در حال، ضمن معنا‌یابی برای زیست اکنون خویش، به فرآیند معنابخشی به آیندگانی که خواهند آمد و نیز به برجسته‌ نمودن خود و اجتماع‌شان در پیوستار تاریخی فرهنگ و تمدن همت گمارند.

      ازطرفی فرهنگ برای پایایی و مانایی خود محتاج واسطه‌ای است که هم درقالب آن خود را عینیت بخشد و هم تکثیر نماید و هم برای آیندگان قابل توجه و فهم باشد. ازجمله عناصر حیات بخشی  که خمیرمایه افکار بلند و آداب تأثیرگذار جهت دستیابی به حقیقت ازطریق شهود و تجربه درونی است «عرفان» است.

[/tab][/tabgroup]

[tabgroup][tab title=”قسمت هایی از متن (۱)”]

هجویری در کشف‌المحجوب به وجه تسمیه محبت اشاره می‌کند و وجوهی را برمی‌شمارد که از جمله آن‌هاست:

محبت مأخوذ است از «حبه» به کسر حاء و آن تخم‌هایی بود که اندر صحرا بر زمین افتد. پس حب را حب نام کردند از آن که اصل حیات، اندر آن  است چنان‌که اصل نبات اندر حب. چنان‌که آن تخم اندر صحرا بریزد و اندر خاک پنهان شود و باران‌ها بر آن می‌آید و آفتاب‌ها بر آن می‌تابد و سرما و گرما بر آن می‌گذرد  و آن تخم به تغیر ازمنه متغیر نمی‌گردد، محبت نیز اندر دل به تغییر محنت‌ها متغیر نگردد.[۱]»

اما از حیث ماهوی، شیخ به‌طور عمده از عشق به واژه «حب» یاد می‌کند و می‌گوید:

«عشق به انسان و خدا منسوب است نسبتی که علم ما به چیستی آن احاطه ندارد عشق نوعی ذوق است و حقیقت آن درک نمی‌شود آیا این عجیب نیست.[۲]؟»

[۱]– هجویری، علی‌بن عثمان، کشف المحجوب، تهران،  امیرکبیر، ص ۱۳۸

[۲]– ابن‌عربی، الفتوحات المکیه، ج ۲، ص ۳۲۰

[/tab][tab title=”قسمت هایی از متن (۲)”]

انواع حب

      ابن‌عربی چهار نام «حب» و «ود» و «عشق» و «هوی» را درباب محبت برمی‌شمارد که هر یک متضمن مفهومی متفاوت است[۱]. هم‌چنین از منظر  او عشق دارای درجاتی است که با عناوین «عشق طبیعی»، «عشق روحانی» و «عشق الهی» از هم تفکیک می‌شوند. «عشق طبیعی» عشق عوام و غایت آن اتحاد روح حیوانی است. در این نوع عشق، روح هر یک از عاشق و معشوق به سبب کامجویی و تحریک شهوت، متعلق به صاحب خود می‌باشد و نهایت آن در عمل نکاح است. اما غایت «عشق روحانی» تشبه به معشوق با برپایی حق او و معرفت به قدرش است و «عشق الهی» عشق خداوند به بنده و  عشق بنده به پروردگار خویش می‌باشد که در قرآن کریم از آن با عبارت «یحبهم و یحبونه» یاد شده و نهایت آن از دو طرف این است که بنده وجود خود را در مظهر حق می‌بیند و حق نیز به عنوان مظهر او متصف به اوصافی می‌شود که بنده از جهت حدود و مقادیر و اعراض به آن متصف است[۲].

[۱]– ابن‌عربی، الفتوحات المکیه، ج ۲، ص ۳۲۳ .

[۲]– ابن عربی، الفتوحات المکیه، ج ۲، ص ۱۱۱٫

[/tab][tab title=”قسمت هایی از متن (۳)”]

حب  الهی

اگر آن‌گونه که شیخ اکبر معتقد است زندگی را تنها راه برای تخلق به اسماء الهی به عنوان فضائل اخلاقی دانسته و توازن در دستیابی به اوصاف الهی را یگانه عامل خداگونگی انسان تلقی کنیم در این صورت صفت «حب» مهم‌ترین صفت الهی است که ضرورت دارد در یک انسان تحقق یابد. آن‌چه به‌گونه‌ای رمزآلود در آیات الهی نیز به آن اشاره شده است نیز این مطلب است که در سایر اوصاف الهی مخاطب صرف، انسان نیست درحالی‌که درباب صفت محبت است که فقط انسان مرتبط با آن مطرح می شود. این امر نشانگر این واقعیت است که محبت یک اصطلاح کلیدی است درجهت فهم آن‌چه که انسان را از سایر موجودات (که بر صورت الهی آفریده نمی‌شوند) متمایز می‌کند.

حب گوهری است که از منظر بسیاری از عرفا درپی معرفت ایجاد می‌شود و از آن‌جا که این معرفت در حوزه اختصاصی آن به خدا از منشاء ربوبی و با عنایت الهی در دل می‌جوشد سبب و علتی برای محبت خلق به حق است.

[/tab][/tabgroup]

[tabgroup][tab title=”نتیجه گیری / جمع بندی ” icon=”fa-pencil-square-o”]

ابن‌عربی به عنوان عارفی بزرگ که ستون فقرات و اسکلت تصوف‌اش را  اسماءالله تشکیل می‌دهد و اندام‌های تصوف خود را برشبکه‌ای از اسماء  الهی می‌چیند به واسطه‌ی قدرت شگرفی که در فهم ژرفای مفاهیم هزار توی منابع سنت اسلامی داشته است به نام شیخ اکبر خوانده شده است. با تعمق در جزییات حکمت عرفانی او بالاخص با محوریت نظریه «حب» شاید این واقعیت برای ما ملموس‌تر گردد. این صفت خاص الهی یکی از کلیدی‌ترین صفات در جهان‌بینی او به شمار می‌رود به نحوی که بسیاری از لطائف و مسائل عرفانی در سایه این صفت و متعلقات‌اش توجیه می‌گردند.

جایگاه این اصل برای وی به حدی وزین است که  او سنگ‌بنای آفرینش عالم، آدم و نیز ارتباط بنده و پروردگار را به وسیله‌ آن تفسیر می‌ نماید و تمام حرکات جهان را حرکتی حبی می‌داند که ناشی از سریان حب الهی در هستی است. از طرفی او پایه‌ی حرکات حبی را معرفت می‌داند و محبت بدون شناخت را وقعی نمی‌نهد. به این ترتیب در سایه‌ی معرفت به خداست که محبت بنده به خدا شکل می‌گیرد و پیامد چنین حبی، محبت مضاعف حق به بنده و تنزیل اوست. تنزیل الوهیت و تصعید بنده در سایه انجام نوافل و فرائض راز وحدتی روح‌بخش در عبد می‌گردد که او ضمن کسب آرامش مطلق به خدایی شدن در رفتار و شوری وصف‌ناپذیر در زندگی دست می‌یابد. این صفت به همه‌ی رفتارهای وی رنگی معنوی بخشیده و همه را در جهت قرب الهی قرار می‌دهد به این ترتیب در سایه‌ی چنین وضعی مبارزه با ظلم و ستم و استعمار از یک سو، کوشش برای استقرار حق و تحقق ارزش‌های متعالی همچون عدالت و انسان‌دوستی، اقامه حق و  ایثار و فتوت و جوانمردی، دستگیری از درماندگان و … موجه خواهند بود. از این فراتر در نگاه محبانه به هستی آن‌چه محترم است نوع انسان است با ویژگی‌های حقیقی انسانی، نه نژاد و رنگ و … و این نوع نگرش به مطلق انسانیت زمینه‌ساز وحدتی حقیقی در رویارویی فرهنگ‌های مختلف و تشکیل جامعه باز انسانی به معنی  حقیقی کلمه می‌باشد.

[/tab][/tabgroup]

امنیت پرداخت و ضمانت ها

خرید و دانلود فوری

نسخه کامل و آماده
2900 تومانبرای دریافت نسخه کامل

13صفحه فارسی

فونت استاندارد/bzar/14

فرمت فایل WORDوPDF

دارای ضمانت بازگشت وجه

نسخه قابل ویرایش+نسخه آماده چاپ

دریافت فوری + ارسال به ایمیل

طرح مسأله
ماهیت حب
انواع حب
حب  الهی
اوصاف محبت
ارتباط حب و اصل تحقیق
آثار حب الهی بر تعالی فرهنگی
الف) تأثیر حب بر نگرش و باورهای شخصی
ب) تأثیر نظریه حب در تحقق جامعه‌ی باز انسانی
ج) تأثیر نظریه حب در تحکیم روابط اجتماعی
نتیجه‌گیری
فهرست منابع و مآخذ
+ فهرست فارسی
طرح مسأله
ماهیت حب
انواع حب
حب  الهی
اوصاف محبت
ارتباط حب و اصل تحقیق
آثار حب الهی بر تعالی فرهنگی
الف) تأثیر حب بر نگرش و باورهای شخصی
ب) تأثیر نظریه حب در تحقق جامعه‌ی باز انسانی
ج) تأثیر نظریه حب در تحکیم روابط اجتماعی
نتیجه‌گیری
فهرست منابع و مآخذ
+ فهرست فارسی ۲

همه ی فایل های رشته معارف و علوم انسانی

***************************

*************************************

پرداخت از درگاه امن شاپرک  با همکاری شرکت زرین پال صورت میگیرد

 ۱۵ درصد از درآمد فروش این فایل به کودکان سرطانی(موسسه خیریه کمک به کودکان سرطانی) اهدا میشود

پس از پرداخت،علاوه بر ارسال فوری فایل ها به ایمیلتان،مستقیماً به صورت اتوماتیک به لینک دانلود فایل ها  ارجاع داده میشوید.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با ایمیل (MASTER@NEXAVARE.COM) یا شماره تماس پشتیبان (۰۹۳۶۹۲۵۴۳۲۹) در ارتباط باشید



درباره نویسنده

publisher2 48 نوشته در سیستم همکاری در خرید و فروش فایل نگزاوار دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.